Evropsko različico bodo izdelovali na Tajskem

Na Tajskem, kjer se v teh dneh odvija letošnji avtomobilski salon, so Japonci 25. marca napovedali začetek skorajšnje domače, tajske proizvodnje novega kompaktnega suzukija. Tam izdelan celerio bo proti koncu letošnjega leta dostopen tudi evropskim kupcem.

To je že drugi suzuki, ki nastaja v Suzukijevi tovarni na Tajskem, kjer že od 21. marca 2012 izdelujejo model swift, avtomobil, ki v celoti ustreza pred leti sprejetim ekološko usmerjenim smernicam aktualne tajske vlade. Čeprav so Tajci znani po svoji ljubezni do praktičnih pick-up avtomobilov, se je njihova vlada že pred leti odločila, da bo med prebivalstvom promovirala uporabo manjših, bolj ekološko usmerjenih vozil.  Zato so se Tajci v decembru leta 2007 pričeli pogajati s štirimi japonskimi proizvajalci avtomobilov glede razvoja pravega 'eco' avtomobila, ki je nastajal pod močnim vplivom norme UNECE R101, katere testni cikel predvideva, da bo 'eco' avtomobil z enim samim litrom bencinskega goriva prevozil najmanj 20 kilometrov, kar ustreza največ 5-litrski porabi bencina na 100 prevoženih kilometrov. Tem normativom ustreza tudi novi celerio.

Dve leti kasneje so Japonci in Tajci položili prvi temeljni kamen nove tovarne (Suzuki Hemaraj Eastern Seaboard Industrial Estate) v provinci Rayong, kjer je približno 1200 zaposlenih lani izdelali približno 50000 novih swiftov. Na začetku letošnjega maja se bo temu avtomobilu na tekočih trakovih pridružil še novi celerio. Pod motornim pokrovom tega lahkega (masa avtomobila: približno 830 kg) 5-vratnega kombilimuzinskega malčka (dolžina: 3600 mm, širina: 1600 mm, višina: 1530 mm, medosna razdalja: 2425 mm, osnovna prostornina prtljažnika (VDA norma): 254 litrov) se skriva modificirani enolitrski bencinski trivaljnik (tip K10C, 68 KM pri 6000 vrt./min ter 90 Nm motornega navora pri 3500 vrt./min), ki ga bodo Japonci ob doplačilu spojili z novim polavtomatskim 'Auto Gear Shift' menjalnikom.

Žal Japonci že ob predstavitvi v Ženevi niso razkrili vseh tehničnih podatkov in podatkov o zmogljivostih novega modela, uradno vemo samo to, da vgrajeni pogonski sklop ob svojem delovanju ne bo ustvaril več kot 85 gramov CO2 emisij na vsak prevoženi kilometer. Na prvih izvedenih testnih vožnjah, ki so jih opravili indijski novinarji, je celerio porabil samo povprečnih 4,3-litra bencinskega goriva na vsakih 100 prevoženih kilometrov.