V Esztergomu zagnali proizvodnjo nove vitare

Pred petimi dnevi se je v madžarskem mestu Esztergom pričela odvijati serijska proizvodnja nove vitare, ki bo v kratkem na voljo tudi kupcem v Sloveniji. Dogodek je pospremila slovesnost s pomembnimi gosti, med najpomembnejšimi gosti so omenili madžarskega premierja Viktorja Orbána, pri zagonu proizvodnje je sodeloval tudi Osamu Suzuki, dolgoletni izvršni direktor znamke Suzuki.

Zgodba o madžarski podružnici koncerna Suzuki, ki čedalje bolj pridobiva na veljavi, je zanimiva, ker so Japonci na začetku, ob ustanovitvi te vzhodnoevropske podružnice, načrtovali, da bodo v njej vsako leto izdelali samo po 50.000 primerkov novih suzukijev. Za letošnje leto so predvidene precej višje številke (165.000) proizvedenih vozil, ker naj bi nova vitara (dolžina: 4175 mm, širina brez ogledal: 1775 mm, višina: 1610 mm), ki je novi paradni konj v Suzukijevi ponudbi SUV vozil, vsako leto proizvodnje pritegnila najmanj 70.000 kupcev. Do sedaj so Madžari izdelali že več kot 2,5 milijona novih suzukijev.

Med aduti avtomobila, ki so ga Japonci razvijali štiri leta, pa omenjajo nižjo maso, boljšo aerodinamiko in tudi nižjo porabo pogonskega goriva, ker je nova vitara serijsko opremljena s sistemom start/stop, poleg tega so Japonci poskrbeli za še nižje mehansko trenje vgrajenih sestavnih delov pri obeh možnih pogonskih sklopih (bencinski ali dizelski motor z 1,6 litra delovne prostornine). Več je tudi vgrajenih sodobnih IT tehnologij. Pri izdelavi tega avtomobila sodeluje tudi 74 madžarskih dobaviteljev vgrajenih sestavnih delov, poleg tega se naši vzhodni sosedje lahko pohvalijo tudi s čedalje višjo krivuljo izvoza njihovih štirikolesnih izdelkov, ker izvažajo avtomobile že na več kot sedemdeset tržišč po celem svetu. V naslednjih treh letih naj bi število tržišč, ki jih Madžari oskrbujejo z avtomobili znamke Suzuki poskočilo na številko 100.

Tako je madžarski premier Viktor Orbán pred petimi dnevi že četrtič poskrbel za začetek proizvodnje, ker so mu zaposleni v Esztergomu dovolili, da je s tekočega traku odpeljal prvo izdelano vitaro zadnje generacije, pred tem je s podobnim 'podvigom' sodeloval tudi pri zagonu proizvodnje treh preostalih serijskih suzukijev (wagon R - leta 2000, tretja generacija modela swift - leta 2010, SX4 S-CROSS i - leta 2013).

Osamu Suzuki in Viktor Orbán

Osamu Suzuki in Viktor Orbán

Osamu Suzuki

Osamu Suzuki