Japonska znamka avtomobilov zapušča ameriško tržišče

Iz ZDA prihaja povsem nepričakovana novica o bankrotu leta 1963 ustanovljenega podjetja American Suzuki Motor Corporation, ki se po novem ne bo več ukvarjalo s prodajo Suzukijevih avtomobilov na kontinentalnem predelu ZDA, ker so se Japonci včeraj odločili za dokončen umik vseh avtomobilskih modelov iz drugega, za znamko Suzuki najpomembnejšega tržišča.

Trenutno četrti največji japonski proizvajalec osebnih avtomobilov, ki je z avtomobili v ZDA prisoten že od zgodnjih sedemdesetih let prejšnjega stoletja, je v zadnjih nekaj letih pričel izgubljati pridobljeni tržni delež, ki so ga pričeli ustvarjati že leta 1981, ko so v ZDA pričeli prodajati suzukije, 'preoblečene' (Badge-Engineering) v oblačila znamke Chevrolet. Zadnjih nekaj let je se je dobro prodajal edino model SX4, ki pa se počasi približuje zaključku življenjskega cikla. V letošnjem letu (od prvega januarja do prvega oktobra) so v ZDA prodali samo 21.188 novih suzukijev, kar predstavlja 4,7-odstotni padec prodaje ob primerjavi s številkami v letu 2011, čeprav se je v tem času prodaja novih avtomobilov v ZDA dvignila za približno 14-odstotkov. Zato so 'ameriški Japonci' v zadnjih nekaj letih ustvarili približno 240 milijonov evrov izgube, kar vodilni na Japonskem niso sprejeli ravno z nasmehom na njihovih obrazih…

Točnega datuma o umiku s tržišča v ZDA še niso razkrili, so pa povedali, da bodo lastnikom obstoječih vozil še naprej zagotavljali garancijo in rezervne dele. Po novem se bo ameriška podružnica ukvarjala samo še s prodajo izvenkrmnih motorjev za plovila ter s prodajo motociklov in ATV vozil.