Baleno se vrača

Leta 2002 so v obratih koncerna Suzuki nastali zadnji serijski primerki modela baleno, ki smo ga ljubili tudi Slovenci, predvsem zaradi velike zanesljivosti in odličnega razmerja med plačanim in dobljenim. Sedaj se nekoč priljubljeni baleno vrača, prvič se bo predstavil že v kratkem na letošnjem avtomobilskem salonu v Frankfurtu.

Prvo generacijo modela baleno, ki je takrat predstavljala največji osebni serijski model znamke Suzuki, smo dobili leta 1995. Ta model, ki so ga na nekaterih tržiščih poznali tudi po modelni oznaki cultus/swift wagon (1999-2002), so Japonci izdelovali v treh različnih karoserijskih različicah (3-vratna kombi-limuzina, 4-vratna limuzina in 5-vratni karavan). Novi baleno se trenutno predstavlja v samo eni karoserijski različici, ki s svojo zunanjo podobo ne želi tajiti sorodstvenih vezi z letošnjim ženevskim konceptom iK-2.

Ker so bili Japonci ob nedavni objavi dveh novih uradnih fotografij ponovno zelo skopi glede tehničnih informacij o novem serijskem modelu, bomo tokrat prisiljeni osvežiti spomin na letošnji ženevski prototip, ker lahko ob primerjavi fotografij serijskega in prototipnega izdelka hitro ugotovimo, da je Japoncem ob prehodu iz prototipa v serijsko vozilo uspelo obdržati večino oblikovnih linij, ki so zaznamovale že ženevsko študijo iK-2. Morda bodo v novem balenu vgrajene tudi napredne tehnologije iz tega prototipa. Novi baleno (približne karoserijske mere, dolžina: 4023 mm, širina s parom zunanjih ogledal: 1920 mm, višina: 1450 mm, medosna razdalja: 2520 mm) je nekoliko večji od aktualnega swifta, čeprav posnema njegovo 5-vratno kombi-limuzinsko zasnovo v kombinaciji s prednjim pogonom in blago hibridno tehnologijo (vsaj v primeru prototipa...).

Med oblikovalskimi lastnostmi novega balena, ki nekako izstopajo, velja omeniti bolj markantno izraženo masko hladilnika ter bolj razširjene karoserijske blatnike, pod katerimi se skrivajo relativno velika kolesa (v primeru ženevskega prototipa je šlo za 18-palčna lahka platišča s pnevmatikami dimenzij 225/45 R18). Ženevski prototip se je lahko pohvalil z vgradnjo nove, 1,0-litrske 'downsize' različice že znanega 1,2-litrskega bencinskega motorja, ki si pri svojem delu pomaga s tehnologijo prisilnega polnjenja (turbo). Kaj od vsega naštetega bomo lahko občudovali v novem balenu bomo izvedeli šele 15. septembra v Frankfurtu.