Poudarek na majhnih avtomobilih

V Tokiu, kjer se bo 20. novembra pričel odvijati letošnji avtomobilski salon, bo zelo dobro navzoča tudi znamka Suzuki, ker bo predstavila štiri povsem nove prototipne avtomobile, petega (suzuki iV-4) pa smo lahko občudovali že v Frankfurtu…

Ker je znamka Suzuki eden izmed najpomembnejših in najmočnejših igralcev na domačem, japonskem tržišču 'kei-car' (light car) avtomobilov (največja dovoljena dolžina: 340 cm, največja dovoljena širina: 148 cm, največja dovoljena višina: 200 cm, največja dovoljena delovna prostornina pogonskega motorja: 660 kubičnih centimetrov, največja dovoljena moč pogonskega sklopa: 64 KM), nas ob bodočem nastopu v Tokiu ne sme začuditi uradni hišni moto na tej prestižni prireditvi, kjer se bo znamka Suzuki predstavila z motom “Small Cars for a Big Future”.

Čeprav marsikateri Američan ob pogledu na tipičnega predstavnika japonskih 'kei-car' avtomobilov verjetno najprej pomisli na otroške igrače, so ti avtomobilčki pomemben del japonskega vsakdana. Samo v letošnjem septembru so si japonski kupci omislili približno 200.000 novih 'kei-car' avtomobilov, enoletna prodaja pa dosega številke v območju 1,6 milijona prodanih avtomobilov (ena tretjina vseh, na Japonskem prodanih novih avtomobilov…). Segment 'kei-car' avtomobilov je istočasno tudi edini, ki je na japonskem otočju v zadnjih dvajsetih letih dosegel 50 odstotno rast prodaje, ostali segmenti osebnih avtomobilov so v tem času dosegli  kvečjemu 50 odstotni padec prodaje. Podobno dobre so tudi napovedi za bodočnost teh prikupnih mestnih malčkov, ker so predvidevanja vodilnih pri japonskih znamkah zelo pozitivno naravnana. Ko se bo japonsko tržišče znova povsem postavilo na noge, naj bi Japoncem v enem letu dostavili približno 5 milijonov novih avtomobilov, od tega jih bo 2 milijona iz kategorije 'kei-car'. Tem napovedim in splošnemu dogajanju na domačem tržišču je prilagojen tudi letošnji sejemski nastop znamke Suzuki, ker bo tokrat predstavila štiri povsem nove prototipne malčke.

Crosshiker concept
Leta 2011 so Japonci v Tokiu predstavili 5 vratni kombilimuzinski prototip z oznako G70/regina concept, ki je na prvi pogled deloval kot pomanjšana verzija legendarne Citroënove 'boginje' (DS). Sedaj smo na tehnološki platformi tega prototipa dobili nov 3-vratni prototip oblikovnega križanca, ki nosi oznako crosshiker. Ta resnično kompaktni 'crossover' je izredno lahek za današnje razmere, ker znaša njegova masa samo 810 kilogramov. Pri Suzukiju pravijo, da bi takšen avtomobil lahko premikal povsem običajni 1,0-litrski bencinski motor, ki bi lahkemu prototipu zagotovil zelo skromno porabo goriva (l/100 km: približno 3 litre) in zelo nizke emisije CO2 (70 gramov na vsak prevoženi kilometer).

Hustler concept
Tudi v tem primeru gre za oblikovnega križanca po vzoru nam dobro znanih 'cross' volkswagnov, čeprav je prototipni hustler ob primerjavi z modelom up! (dolžina: 3540 mm, masa avtomobila: 929 kg) pravi 'mladiček'. Avtomobilček, ki deluje kot oblikovna zmes miniaturnega hummerja H3 in podobno odmerjene toyote FT cruiser cilja predvsem na ljubitelje SUV vozil, ki cenijo udobno, uporabno ter prostorno (glede na razpoložljive zunanje mere) vozilo za uresničevanje športnih ambicij.

Hustler coupé concept
V tem primeru so se Japonci oklenili filozofije, ki jo ob vsaki predstavitvi 3-vratne različice modela evoque propagirajo pri znamki Land Rover, ker je po njihovem za nekaj centimetrov nižja strešna konstrukcija in posledično nižja bočna silhueta zadosten razlog, da vozilo lahko proglasiš za kupe. Žal je to samo marketinška definicija, ki s strokovnim pojmovanjem pojma kupe nima več veliko skupnega. Podobno velja tudi za 5-vratne 'wannabe' 'kupeje' znamke BMW (X4 & X6)…

X-LANDER concept
V primeru tega hibridno (light hybrid) prototipa so se Japonci zanesli na velikoserijsko tehniko modela jimny, zato lahko v njem prepoznamo morebitnega naslednika aktualnega 4x4 malčka z dolgo modelno tradicijo. Pod motornim pokrovom atraktivnega X-LANDER-ja se skriva serijski 1,3-bencinski motor z dodanim kompaktnim električnim pogonskim sklopom, ki so ga tokrat spojili s samodejnim menjalnikom. Japonci so se poigrali tudi z notranjostjo, ker so želeli pričarati vtis zlitja med surovo terensko zasnovo in dragoceno mehansko napravo.

iV-4 concept
V Tokiu bo viden tudi precej večji iV-4 concept (dolžina: 4215 mm, širina: 1850 mm, višina: 1665 mm, medosna razdalja: 2500 mm, nameščene pnevmatike dimenzij 235/55 R20), ki bo obiskovalcem salona predstavil podobo bodočega kompaktnega SUV modela , ki svojo zunanjo podobo gradi predvsem na terensko odmerjeni robustnosti, čeprav pri tem ohranja nekatere moderne in inovativne oblikovne lastnosti (5-delna oblika maske hladilnika in motornega pokrova) že znanih serijskih SUV modelov te znamke. Študija iV-4 (črka i predstavlja individualnost, črka V simbolizira oznako za vozilo, številka 4 označuje 4WD pogon), ki je zasnovana in oblikovana v sozvočju s hišno 'off-road' obarvano temo “Grab your field”, pa zaenkrat ostaja skrivnostna, ker Japonci še vedno niso razkrili nobenih tehničnih podatkov o prototipnem avtomobilu, ki bo v serijski različici dostopen šele leta 2015.

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Crosshiker concept

Hustler concept

Hustler concept

Hustler concept

Hustler concept

Hustler concept

Hustler concept

Hustler concept

Hustler concept

Hustler coupé concept

Hustler coupé concept

Hustler coupé concept

Hustler coupé concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

X-LANDER concept

iV-4 concept

iV-4 concept

iV-4 concept

iV-4 concept

iV-4 concept

iV-4 concept

Regina/G70 concept

Regina/G70 concept

Regina/G70 concept

Regina/G70 concept