Začetek indijskega državnega eksperimenta

Leta 2011 so Japonci v Tokiu prvič predstavili prototip hibridnega swifta, ki je medtem že dozorel, ker so letošnjim obiskovalcem avtomobilskega salona v New Delhiju pokazali velikoserijski prototip, ki se je po zaslugi nedavno sprejetega indijskega načrta o postopni elektrifikaciji prometa v teh dneh že pojavil v indijskem javnem prometu.

Po državnem načrtu, ki je v javnosti znan kot 'National Electric Mobility Mission Plan 2020', so indijske oblasti v letošnjem aprilu zagnale več pilotskih projektov, ki predvidevajo državno (javne službe in javni prevoz) uporabo in testiranja striktno električnih in hibridnih avtomobilov. V enem izmed teh projektov je soudeležen tudi Suzukijev indijski partner, podjetje Maruti-Suzuki, ki je največji proizvajalec osebnih avtomobilov v Indiji.

Poleg tega je sedaj znanih več tehničnih podatkov o tem okoljevarstveno naravnanem kompaktnem avtomobilu s prednjim pogonom, ki so ga dokončno razvili v Indiji, kjer ga bodo tudi izdelovali, čeprav prihaja večina najvažnejših vgrajenih sestavnih komponent iz Japonske. Swift EV hybrid premika vgrajena kombinacija 3-valjnega bencinskega motorja (delovna prostornina: 0,66 litra, 55 KM) in elektromotorja, ki lahko sprosti 75 KM. Pri tem avtomobilu vgrajeni bencinski motor deluje kot 'Range Extender' (podaljševalec dometa), ker se ukvarja samo s polnjenjem litij-ionskih akumulatorjev, ki temu swiftu ob striktno električno podprti vožnji omogočajo od 20 do 30 kilometrov akcijskega dosega. Zelo nizka je povprečna kombinirana poraba goriva na 100 prevoženih kilometrov, ki so jo Japonci prevedli v zelo privlačne številke (samo 2,07 litra)…

Prednost takšnega avtomobila ob primerjavi z aktualnimi hibridi leži v nekoliko manjši masi (približno 1100 kg) takšnega swifta, ker je hibridni swift samo 130 kilogramov težji od običajnega swifta (masa indijske različice: od 960 do 990 kg). Poleg tega premore swift EV hybrid lažji in manjši sklop vgrajenih litij-ionskih akumulatorjev (kapaciteta: 5 kWh), ki jih lahko uporabnik napolni precej hitreje (čas polnjenja na 200-voltni vtičnici: približno 90 minut) kot pri konvencionalnih hibridih, poleg tega je ta zasnova cenejša za proizvodnjo in posledično tudi za morebitne kupce. Če bodo testi hibridnega swifta potekali uspešno, lahko letos pričakujemo zagon maloserijske proizvodnje, ki bo na začetku prinesla nastanek še bolj obširne testne flote, namenjene običajnim kupcem …