Pariška premiera četrte generacije

V Parizu, kjer se je že pričel odvijati letošnji avtomobilski salon, se je na razstavnem prostoru znamke Suzuki predstavila povsem nova vitara, ki bo tokrat na voljo samo v 5-vratni karoserijski različici. Nova vitara je tudi bolj kompaktna, ker je malenkost daljša od aktualne 3-vratne različice in precej krajša od aktualne 5-vratne grand vitare.

Nova, že četrta generacija modela vitara, je zasnovana na tehnološki osnovi konceptnega modela iV-4, ki je bil javnosti predstavljen lani na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Zanimiva je tudi uporabljena 'downsizing' filozofija, ker Japonci ob razvoju nove generacije niso upoštevali običajnih evolucijskih smernic, po katerih je vsak naslednik nekoliko večji od prvotnega modela, ki ga poznamo že od leta 1988, ko so predstavili prvo generacijo modela vitara, ki je na domačih tleh znan po modelni oznaki escudo.

Tako je nova vitara malenkost daljša od aktualne 3-vratne različice (dolžina: 4060 mm, medosna razdalja: 2440 mm) in precej krajša od aktualne 5-vratne grand vitare (dolžina: 4500 mm, medosna razdalja: 2640 mm), ker meri v dolžino točno 4175 mm. Nekje vmes je tudi medosna razdalja (2500 mm) nove vitare, povsem drugačna je njena višina (1610 mm), ker je nova vitara precej nižja od aktualnih primerkov tega modela (višina: 1695 mm) in posledično tudi bolj elegantna. Približno enaka pa ostaja širina (vitara III: 1810 mm, vitara IV: 1775 mm) karoserije. Osnovna prostornina prtljažnika pri novi vitari znaša 375 litrov (VDA norma).

Ob pogledu na novo serijsko vitaro lahko hitro ugotovimo, da je vitara ob prehodu iz konceptnega (iV-4) v serijski izdelek obdržala večino glavnih oblikovnih linij, ki so izvedene povsem v stilu ostalih aktualnih in nekaterih nekdanjih modelov znamke Suzuki. To lahko opazimo pri nekaterih karoserijskih detajlih, sploh na območju spoja obeh prednjih blatnikov in pokrova motorja v bližini obeh prednjih bočnih vrat, kjer lahko poznavalci in ljubitelji prepoznajo elemente prve generacije tega modela. Čeprav zunanja podoba nove vitare ne daje vtis ravno najbolj klenega in robustnega terenskega vozila, ker je oblikovana v stilu modnih karoserijskih križancev, bo ta avtomobil po zaslugi zadostnega odmika karoserije od vozne podlage (185 mm) in večjih koles (dimenzije pnevmatik: 215/60R16 or 215/55R17) zelo prepričljiv tudi izven asfaltiranih in ostalih utrjenih voznih površin.

Za to bo zaslužna tudi vgradnja hišne tehnologije AllGrip 4WD, ki bo lahko poskrbela za zadosten oprijem pnevmatik ob vožnji po terenu, istočasno bo uporabnik ob pomoči vmesnika lahko sam določal primeren način vožnje (auto, sport, snow in lock) glede na tip vozne podlage. V novo vitaro je vgrajena evolucijska različica tehnologije AllGrip 4WD, ki lahko že pred dejanskim zdrsom gnanega kolesa zazna možnost zdrsa, ker nadzoruje tudi položaj pedala za dodajanje plina in položaj (zasuk) volanskega obroča in nato po potrebi distribuira pogonsko moč do kolesa, ki v tem trenutku nima težav z oprijemom. V primeru, ko bo uporabnik nastavil vmesnik na vozni program 'lock', si bo vitara pomagala tudi z vgrajenim diferencialom z omejenim zdrsom. Nova je tudi konstrukcija podvozja, ki je izvedena po vzoru modela SX4 S-CROSS. Poleg tega so omenili novo konstrukcijo zavornih diskov, ki so lažji in oblikovani bolj aerodinamično, čeprav ob tem še vedno ponujajo odlične zaviralne sposobnosti.

Med novostmi na področju vgrajene varnostne tehnologije so omenili Suzukijevo različico sistema 'City Safety', ki nosi tokrat oznako RBS (Radar Brake Support). Ta z radarjem podprti sistem deluje v treh fazah, ne glede na hitrost vozila in okoliščine vožnje, ker deluje tudi v primeru poslabšane vidljivosti (dež, megla in nočna vožnja). Prva faza delovanja tega sistema predvideva samo obveščanje voznika o možnosti nesreče in mu priporoči uporabo zavor, če se voznik s svojim načinom vožnje preveč približa avtomobilu pred njim. Druga faza delovanja nastopi v slučaju, ko je verjetnost trčenja zelo velika. Takrat bo sistem RBS poskrbel za večjo učinkovitost zaviranja in tako v najslabšem slučaju (trčenje) poskrbel za redukcijo nastale škode. Tretja faza se odvija povsem samodejno, ker nastopi v slučaju ko bo sistem zaznal neizogibno trčenje in sprožil samodejni postopek ustavljanja avtomobila. V povezavi s tem sistemom deluje tudi aktivni ohranjevalnik hitrosti (tempomat). Posebno pozornost so Japonci namenili tudi zaščiti pešcev ob morebitnem neželenem srečanju, ker je veliko karoserijskih delov na prednjem delu avtomobila, ki premore serijsko vgrajenih 7 zračnih blazin, zasnovanih tako, da popustijo 'pod pritiskom' pešca.

Pod motornimi pokrovi novih vitar bosta lahko delovala samo dva različna hišna motorja s podobno odmerjeno delovno prostornino (1,6-litra) in vedno enako odmerjeno zalogo pogonske moči (88 kW (120 KM)), ki bo razpoložljiva pri različnih motornih obratih. Ljubiteljem bencinskih hlapov so namenili motor z oznako M16A, ki bo dosegel največjo razpoložljivo moč pri športnih 6000 vrtljajih, poleg tega bo uporabniku lahko ponudil 156 Nm motornega navora pri relativno visokih 4400 vrtljajih v minuti. Manj športno in posledično bolj varčevalno orientiranim kupcem bo na voljo turbodizelski motor z oznako D16AA, kjer je največja moč dosežena veliko prej (že pri 3750 vrtljajih v minuti), precej več (320 Nm) in tudi pri precej nižjih obratih (1750 vrt/min) bo na voljo tudi razpoložljivi motorni navor. Kupci bencinsko gnane različice bodo deležni 5-stopenjskega ročnega menjalnika, medtem ko bodo lastniki dizelsko gnane različice uporabljali 6-stopenjski ročni menjalnik. Ob doplačilu se bo kupec lahko odločil tudi za 6-stopenjski samodejni menjalnik.

Trenutno nedostopni ostajajo podatki o zmogljivostih in povprečni porabi vgrajenih pogonskih sklopov. Nova vitara bo nastajala na Madžarskem, kjer nastaja tudi model SX4 S-CROSS. Prvi primerki nove vitare bodo dostopni kupcem v naslednji pomladi.