Nadaljevanje športne tradicije

V Frankfurtu se je predstavil tudi povsem novi swift sport, Suzukijev kompaktni serijski avtomobil, ki že 31 let (leta 1986 se je pojavil prvi swift GTi) najbolje uteleša 'hot hatch' ('vroča kombilimuzina') poslanstvo znamke Suzuki.

Novi swift sport (dolžina: 3890 mm, širina: 1735 mm, višina: 1495 mm, medosna razdalja: 2450 mm, minimalni obračalni krog: 5,1 metra), ki bo kupcem tokrat na voljo samo v bolj praktični 5-vratni karoserijski različici, bo tako nadaljeval uspešno poslanstvo kompaktnih športnih suzukijev, ki ga že od leta 1986 izpolnjuje legendarni swift GTi (102 KM / 75 kW, masa avtomobila: 750 kg). V prid te trditve govorijo uradne informacije o za današnje 'zavaljene čase' (večina današnjih serijskih avtomobilov je enostavno pretežka, temu primerna pa je potem tudi povprečna poraba goriva …) neverjetnih 970 kilogramih (brez pritaknjenega sistema start-stop, ki poveča masa vozila za 5 kilogramov) neto mase ter o zdravih 140 'konjih' (103 kW), ki jih lahko pri 5500 vrtljajih v minuti mobilizira 1,4-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki je po zaslugi prisilnega polnjenja sposoben tudi zagotovitve 230 Nm motornega navora v območju od 2500 do 3500 vrtljajev v minuti.

Športne ambicije tega avtomobila pa nakazuje tudi serijska vgradnja 6- stopenjskega ročnega menjalnika. Čeprav daje prvi pogled na fotografije vtis, da so se Japonci pri razvoju trenutno najbolj zmogljive različice modela swift posvetili samo kozmetični dodelavi zunanje podobe, ki jo v današnjih časih po navadi uteleša še več dodane plastike na območju obeh odbijačev in morda tudi na območju bočnih pragov ter zadka (strešni usmernik zraka), boste lahko ob prebiranju tehničnih specifikacij ugotovili, da je veliko pomembnih stvari skritih pod pločevino. Pri tej različici je vsako pesto na enem izmed štirih koles združeno s kolesnim ležajem v eno samo enoto, posledično so s tem zagotovili za 15 odstotkov povečano togost prednjega vzmetenja, ki se odraža pri še lažjem premagovanju ovinkov, občutno širša (po debelini) pa sta tudi oba stabilizatorja. Drugačna sta tudi oba vzdolžna vodila pri zadnjih obesah, ki so ju razvili posebej za različico swift sport.

Istočasno so Japonci poskrbeli tudi za serijsko vgradnjo štirih blažilnikov znamke Monroe® ter vgradnjo štirih zavornih diskov, kjer je prvi par prisilno hlajen. Vse skupaj se skriva pod nameščenim setom 17-palčnih koles. Ob primerjavi s predhodnikom se je spremenila tudi medosna razdalja, ker je novi swift sport v tem pogledu daljši za 20 mm, spremenjena pa sta tudi oba koloteka (+ 40 mm ob primerjavi z običajnim swiftom). Poskrbeli so tudi za dodatno 15 milimetrsko zbližanje karoserije z vozno podlago, ker takšen swift pač nima SUV ambicij, namesto tega se bo raje držal cest. Na splošno je novi swift sport sedaj še lažji (-80 kg) ob primerjavi s predhodnikom, posledično pa bo tudi bolj agilen in zmogljiv, boljša pa bo tudi ekonomija (povprečna poraba goriva). Prenovo ob predstavitvi športne verzije je dočakala tudi notranjost potniške kabine, ki je obarvana pretežno športno črno, medtem ko so za poživitev izbrali rdeče obarvane šive in ostale detajle.

Omenili so tudi kopico serijsko vgrajenih varnostnih sistemov (Advanced forward detection system, Dual Sensor Brake Support (DSBS), Lane departure warning, Weaving alert function, High beam assist, Adaptive cruise control, Radar Brake Support), ki v današnjih časih načeloma ne smejo manjkati v avtomobilih (stališča nekaterih kupcev …) v družbi šestih zračnih blazin. Kljub predstavitvi v Frankfurtu pa Japonci še niso razkrili vseh tehničnih podatkov, manjkajo pa predvsem podatki o zmogljivostih, povprečni porabi in prodajni ceni.